Välkommen till STAARSOUND. Nu går det att hyra vår nya studio, från 495kr per timme.

Villkor

Köpvillkor


Betalsätt & Finansiering


KORTBETALNING
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Klarna, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Klarna, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till vår hemsida där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.


DIREKTBETALNING
Vi erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.


KLARNA MÅNADSFAKTURA/DELBETALNING
När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer för alla dina köp med Klarna. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda administrativ avgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt mot 19,90% rörlig ränta och 29 kronor i månatlig administrativ avgift. Vid köp av varor för 10 000 kronor som delbetalas över 12 månader med 955 kronor per månad motsvarar en effektiv ränta om 29,22% och ett totalbelopp om 11 458 kronor.


KLARNA FAKTURA


Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.


 


ÅNGERRÄTT - ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt


Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell tur och returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.


GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT - ENLIGT KONSUMENTKÖPLAGEN
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.


Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.


Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer


Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.


Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.


 


Leveransvillkor


När du handlar i vår webshop ingår alltid moms i det angivna priset. För webshopsköp för frakt inom Sverige ligger det en kostnad på 200kr inklusive moms. Överstiger summan 1800kr levererar vi varan/varorna kostnadsfritt. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.


Reklamation
Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar för att beaktas. Är varan skadad vid ankomst skall anmälan omedelbart göras till post eller speditör. Övriga reklamationer såsom fabrikationsfel skall anmälas inom 10 dagar från det att ni erhållit varan.


Returer
Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett och förpackad i originalförpackningen med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Frakter i samband med retur står kunden för. Returer får inte skickas mot efterkrav. Utbytesleveranser debiteras och kreditnota utfärdas för returnerade varor. På sådan kreditnota göres avdrag med 20% dock lägst 100 kr. Gäller även postförskottförsändelser som ej lösts ut.


Service- och reparationsärenden
Vid behov av service eller reparation av vara inköpt hos STAARSOUND, skall alltid kontakt med STAARSOUND tas innan varan återsändes. Vid garantiåberopan skall alltid faktura/kvitto finnas till hands. Kunden står för frakt till oss i samband med garanti.


Avvikelser från tekniska data
Vi reserverar oss för avvikelser i mått eller utseende från STAARSOUND webshops specifikationer. Avvikelserna är i så fall obetydliga och beror som regel på det snabba tekniska framåtskridandet i branschen.


Restnotering
Om varan tillfälligt är slut i vårt lager, restnoterar vi artikeln eller hela ordern i avvaktan på leveransmöjlighet. Så snart vi får varan sker omgående leverans. Vid förfrågan om restnoterade varor, kontakta info@staarsound.se


Force majeure
Leveransförsening på grund av händelser utanför vår kontroll fritar oss från all skadeståndsskyldighet. Vi kan därför inte ansvara för köparens ev uppgörelser med tredje person i fråga om skadestånd för försenad eller felaktig leverans, fabrikationsfel etc om vi inte särskilt avtalat det.


Priser
STAARSOUNDs priser är alltid angivna i svenska kronor inklusive moms om inget annat anges. STAARSOUND förbehåller sig rätten att justera priser beroende på omständigheter utanför vår kontroll. Priser på produkter i STAARSOUND sortiment finns på webshoppen, kundvagn respektive kassa.


Garanti
1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Observera att en del proffsprodukter bara har 3 månaders garanti. En del produkter har även längre garanti som sträcker sig från 2 år och uppåt, vissa åtaganden från köparen kan i dessa fall krävas . Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad. Inköpskvitto ska bifogas. Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. Delar som utsätts för slitage vid användning innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte.


Speditorer


Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.


Leveransbekräftelse


När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.


Transportskador


Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.


Hämta själv i butik


Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till önskad butik. I orderbekräftelsen finns en länk där du väljer önskad butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Våra butiker har öppet vardagar mellan kl. 11.00 och 18.00.


Säkerhet & Sekretess


VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.


Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.


Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.


ANVÄNDNING AV COOKIE-FILER
Denna webbplats använder "cookies" för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse.


En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det.


Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.


ANTI-SPAM POLICY
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.


Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.


Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.


BETALSÄKERHET
Paynova AB är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och är PCI-DSS-certifierad av kortindustrin (bland andra VISA och MasterCard) till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. PCI-DSS står för Payment Card Industry Data Security Standard och är ett omfattande program som syftar till att öka datasäkerheten hos samtliga parter som lagrar, processar eller överför kortdata, enligt kortföretagens skärpta krav.


ALLTID 14 DAGARS ÅNGERRÄTT!
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen.


Vid köp från butik har vi 2 veckors bytesrätt vid oöppnad förpackning.


OBS! Gäller endast varor vi lagerför. Vid specialbeställda varor gäller inte ångerätt eller öppet köp.


GARANTI & REKLAMATIONSRÄTT
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.


FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA
Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.


PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.


Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.